Guvernare deschisa

Parteneriatul pentru o Guvernare Deschisă (Open Government Partnership) este o inițiativă multilaterală, lansată oficial de președinții Statelor Unite și Braziliei, în luna septembrie 2011, în marja Adunării Generale ONU. Cele opt state fondatoare (Africa de Sud, Brazilia, Filipine, Indonezia, Mexic, Norvegia, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord și SUA) au adoptat Declarația pentru o Guvernare Deschisă ce vizează angajarea guvernelor în promovarea transparenței, combaterea corupției și utilizarea noilor tehnologii pentru a consolida actul de guvernare și dialogul cu cetățenii, în special prin elaborarea și implementarea de politici în domeniul datelor publice deschise.

Guvernul Romaniei s-a alăturat acestei inițiative încă din anul 2011, iar în aprilie2012 a fost aprobat Memorandumul cu tema Participarea României la Parteneriatul pentru o Guvernare Deschisă.

In anul 2015 Romania a semnat Declarația comună de Guvernare Deschisă privind implementarea Agendei 2030 pentru o Dezvoltare Durabilă prin care Parteneriatul devine o platformă pentru implementarea Agendei 2030, statele membre trebuind să-și asume angajamentul de a promova în planurile de acțiune principiile acesteia.

Ministerul Culturii s-a angajat activ în cadrul acestui proces atât în cadrul Planului National de Acțiune 2014-2016, cât și în actualul Plan Național de Acțiune 2016 -2020, propunându-și atât deschiderea culturii prin publicarea de date deschise, cât și sporirea accesului la cultură, prin digitizarea resurselor culturale. În cursul anului 2015, Ministerul Culturii a încheiat un acord de parteneriat cu Cancelaria Prim-ministrului și Coaliția pentru Date Deschise ce oferă un cadru de colaborare pentru elaborarea și implementarea de politici culturale și proiecte ce pot avea la bază conceptele de date deschise și cultură deschisă.

Legaturi utile:

www.ogp.gov.ro

www.data.gov.ro

www.opengovpartnership.org

PROGRAM

Program cu publicul

MARȚI și MIERCURI între orele 9, 00 - 12,00 ( depunere documente )
JOI între orele 9,00-12,00 ( eliberare documente )
Se păstrează obligativitatea depunerii documentațiilor astfel:
documentațiile de orice tip vor fi înregistrate dupa verificarea acestora de către consilierii de specialitate, ele fiind întăi depuse în format letric (pe hârtie) și apoi trimise identic în format digital.
1 exemplar digital și 1 exemplar letric (pe hârtie), identice, pentru a fi analizate. Comunicarea cu publicul se face:

online : email: contact@mail.djcsibiu.ro,
prin poștă, curierat

sau
telefonic: 0269-210113, Luni, Marți, Miercuri și Joi între orele 9,00 – 12,00
Consultările vor avea loc in zilele de Marți și Miercuri între orele 9,00 - 12,00, pe baza unei programări prealabile !
Plata avizelor se poate face:
- prin transfer bancar - în contul RO24TREZ57620E365000XXXX  Trezoreria Sibiu
CUI - 4240936
Direcția Județeană pentru Cultură Sibiu
cu menționarea numărului de aviz
sau
- la casieria instituției Marți , Miercuri, Joi între orele 9,00 – 12,00.

Powered by
Scriptics