Programe de finantare

Administrația Fondului Cultural Național organizează anual o singură sesiune de finanțare destinată susținerii proiectelor editoriale, lansată de obicei pe 2 mai. Această sesiune reglementată de legea privind susținerea și promovarea culturii scrise (legea 186/2003), se derulează în baza unui buget alocat în fiecare an de Ministerul Culturii, prin subvenție de la bugetul de stat, în funcție de resursele existente.

Prin cultura scrisă se înțelege domeniul de referință care cuprinde cărți, reviste și alte publicații, tipărite sau online, având caracter literar-artistic, tehnico-științific, editate pe orice suport.

Sesiunile demarează în urma apelului public de participare cu o perioadă de 30 de zile pentru înscrierea ofertelor culturale.

Ariile tematice pentru fiecare sesiune sunt stabilite de către Consiliul Administraţiei Fondului Cultural Naţional, în acord cu strategia şi priorităţile de finanţare.
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a publicat în data de 25.02.2022 metodologia aferentă procedurii de selecție pentru identificarea obiectivelor celor 12 rute culturale. Investiția presupune 2 tipuri de intervenții: promovarea a 300 de obiective turistice/culturale și restaurarea a 225 de obiective.

Solicitanții eligibili au 14 zile la dispoziție pentru a transmite fișa obiectivului și documentele suport conform metodologiei.
Componenta 11. „Turism și cultură” din cadrul PNRR are ca obiectiv sporirea coeziunii sociale, economice și teritoriale și crearea de noi locuri de muncă, de a atrage investiții ce generează valoare adăugată stimulând dezvoltarea socială și culturală. Investiția nr.1 „Promovarea celor 12 rute turistice/culturale” din cadrul Componentei 11 presupune sprijin financiar în valoare de 103,5 mil. euro pentru promovarea a 12 rute și modernizarea /reabilitarea siturilor turistice cu impact național și internațional incluse în acestea, identificate în zonele considerate a fi destinații optime. Rutele aferente Investiției 1 vor avea 2 componente importante după cum urmează:

1. Componenta de promovare prin intermediul digitalizării rutelor, semnalistică, aplicații pentru telefon;
2. Componenta de restaurare, revitalizare, construire.

PROGRAM

Program cu publicul

MARȚI și MIERCURI între orele 9, 00 - 12,00 ( depunere documente )
JOI între orele 9,00-12,00 ( eliberare documente )
Se păstrează obligativitatea depunerii documentațiilor astfel:
documentațiile de orice tip vor fi înregistrate dupa verificarea acestora de către consilierii de specialitate, ele fiind întăi depuse în format letric (pe hârtie) și apoi trimise identic în format digital.
1 exemplar digital și 1 exemplar letric (pe hârtie), identice, pentru a fi analizate. Comunicarea cu publicul se face:

online : email: contact@mail.djcsibiu.ro,
prin poștă, curierat

sau
telefonic: 0269-210113, Luni, Marți, Miercuri și Joi între orele 9,00 – 12,00
Consultările vor avea loc in zilele de Marți și Miercuri între orele 9,00 - 12,00, pe baza unei programări prealabile !
Plata avizelor se poate face:
- prin transfer bancar - în contul RO24TREZ57620E365000XXXX  Trezoreria Sibiu
CUI - 4240936
Direcția Județeană pentru Cultură Sibiu
cu menționarea numărului de aviz
sau
- la casieria instituției Marți , Miercuri, Joi între orele 9,00 – 12,00.

Powered by
Scriptics